• DOLAR
    $2.572,1800
  • EURO
    $0,7585
  • ALTIN
    $41.794,8400
  • BIST
    1,1869
İsrail’de Pfizer/BioNTech aşısı olanlarda kalp kası iltihabı görüldü

İsrail’de Pfizer/BioNTech aşısı olanlarda kalp kası iltihabı görüldü

Koronavirüse karşı aşılamada büyük bir muvaffakiyet gösteren İsrail’de, Pfizer/BioNTech tarafından geliştirilen koronavirüs aşısı olan bireylerde birtakım yan tesirler saptandı.

KALP KASI İLTİHABI GÖRÜLDÜ

İsrail Sıhhat Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Pfizer/BioNTech aşısı olan bireylerde az sayıda “kalp kası iltihabı” (Miyokardit) meydana geldiği belirtilerek, hadiselerin incelendiği ve şimdi bir sonuca varılmadığı söz edildi. ,

İsrail’in Pandemi Müdahale Koordinatörü Nachman Ash yaptığı açıklamada, 5 milyondan fazla aşılanmış kişi ortasında yapılan bir ön çalışma ile bilhassa ikinci dozdan sonra meydana gelen “onlarca miyokardit vakasının” tespit edildiğini tabir etti.

MİYOKARDİT İLE AŞI İLİŞKİSİ İNCELENİYOR

Ash, bunun alışılmadık derecede yüksek olup olmadığının ve aşıya bağlı olup olmadığının bilinmeyen olduğunu açıklayarak, “Sağlık Bakanlığı şu anda hastalık oranında fazlalık olup olmadığını ve aşılara atfedilip atfedilemeyeceğini inceliyor” dedi. Ash, bu mevzuyu “soru işareti” olarak nitelendirerek, Sıhhat Bakanlığı’nın şimdi bir sonuca varmadığını vurguladı. Hadiselerin birçoklarının ise, 30 yaş şahıslar ortasında görüldüğü bildirildi.

EVVELKİ YILLARDA DA BENZERİ SAYIDA HADİSE RAPOR EDİLMİŞ

Aşı ile miyokardit ortasında bir irtibat belirlemenin sıkıntı olacağını tabir eden Ash, ekseriyetle komplikasyon olmaksızın ortadan kalkan bir durum olan miyokarditin çeşitli virüslerden kaynaklanabileceğini ve evvelki yıllarda da benzeri sayıda olay rapor edildiğini açıkladı.

PFİZER/BIONTECH İLE İSRAİL TEMAS HALİNDE

Pfizer/BioNTech tarafından yapılan açıklamada, şirketin İsrail’in yüklü olarak Pfizer/BioNTech Covid-19 aşısı yapılan ve genç erkeklerden oluşan bir popülasyonda meydana gelen miyokardit gözlemlerinden haberdar olduğu belirtildi.

“AŞI İLE NEDENSEL BİR İLİŞKİ KURULAMADI”

Olumsuz olayların tertipli olarak ve kapsamlı bir biçimde gözden geçirildiğini belirten Pfizer/BioNTech, “Genel popülasyonda beklenenden daha yüksek bir miyokardit oranı gözlemlemedik. Aşı ile nedensel bir ilişki kurulmadı. Şu anda miyokarditin Pfizer/BioNTech Covid-19 aşısının kullanımıyla bağlı bir risk olduğu sonucuna varacak hiçbir delil yok” dedi.

AŞININ UYGULANMASINI DURDURACAK KADAR ÖNEMLİ DEĞİL

İsrail Ben Gurion Üniversitesi Halk Sıhhati Okulu Yöneticisi Nadav Davidovitch ise yaptığı açıklamada, miyokardit olayları ile aşı ortasında bir korelasyon kurulsa bile, aşının uygulanmasını durduracak kadar önemli görülmediğini söz etti. Davidovitch, “Bu, incelenmesi gereken bir durum ve son raporu beklememiz gerekiyor. Fakat orta bir tahlilde, Covid-19’dan hasta olma riski, aşının yan tesirlerinden hasta olma riskinden çok daha yüksek görünüyor. Aşı sonrası miyokardit düşük ve geçicidir” diye konuştu.

İsrail’de 9,3 milyonluk nüfusun yaklaşık yüzde 60’ına Pfizer/BioNTech aşısı uygulanırken, aşının Covid-19 ile bağlı semptomları ve önemli hastalıkları önlemede hayli tesirli olduğu görüldü.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?